Besplatna savjetodavna pomoć

Projekt financiran sredstvima EU.
Ove web stranice izrađene su uz pomoć Europske unije. Njihov sadržaj isključiva je odgovornost Udruge za rad s mladima Breza i ne odražava nužno gledišta Europske unije.
Nositelj projekta:
Partneri u projektu:
Suradnik u projektu:

Centar za socijalnu skrb Osijek
Ugovorno tijelo:

sudjelovanje u međunarodnim mrežama:

www.donauwandel.eu
www.solidar.org

Želim popraviti ocjene u školi. Što da radim?

Učenje može biti zanimljivo

Možemo reći kako smo nešto naučili tek kada to zapamtimo, točnije kada se svega ponovno možemo sjetiti. Evo što nam i koliko stvarno ostaje u pamćenju: 10% onoga što čitamo, 20% onoga što slušamo, 30% onoga što vidimo, 50% onoga što čujemo i vidimo, 70% onoga što sami izgovaramo i 90% onoga što sami činimo. Ovi podaci odmah daju odgovor kako učiti. Što je više osjetila (sluh, vid, opip, miris, okus), uključeno u učenje to ćemo bolje pamtiti, a još bolje kada glasno izgovaramo ili sve isprobamo u praksi.

 

To „isprobavanje“ tada je i opipljivo iskustvo koje više nije samo činjenica „u glavi“ koju smo „nabubali“ napamet. Postoje različiti tipovi pamćenja poput čitalački tip, slušni tip te vidni ili vizualni tip. Svatko je skloniji nekom od tih načina pa osoba koja uči treba više koristiti svoj dominantni tip. Kada učiš npr. strani jezik uči najviše sedam riječi na dan. Ako trebaš naučiti više, načini nekoliko blokova od po 6-7 riječi i uči ih u razmacima od dvadeset minuta između svakog bloka. Ponavljaj jedan blok riječi dok ih sve dobro ne zapamtiš, a onad prijeđi na drugi. Kada naučiš i drugi, poveži jedan i drugi blok. Kada učiš gramatičke pojmove uvijek zajedno s njima zapamti barem jedan primjer. Uči odjednom najviše tri stručna gramatička pojma. Vježbaj pravopis učeći najviše tri riječi dnevno jer za svaku riječ trebaš usvojiti više imformacija. Kada ponavljaš ili odgovaraš koristi kratke rečenice. Tako ćeš lakše govoriti, a drugi će bolje razumjeti. Iskoristi sva ova saznanja i učini si učenje zanimljivijim. Gledaj dokumentarne filmove, slušaj emisije u kojima se govori o temi koju učiš u školi, pogledaj igrani film o takvoj temi, pročitaj popularnu knjigu o temi kojom se baviš, potraži kratke i sažete informacije na internetu, pričaj prijateljima ili ukućanima o onome što si saznao i na kraju isprobaj nešto u vlastitom životu, ako je moguće. Ako ti je dosadno slabije ćeš pamtiti, ali neće ti biti dosadno ako su uključena sva tvoja čula. Iskoristi to i planiraj svoje učenje na taj način. Učenje ne mora biti dosadno.